domingo, 9 de abril de 2017

Sessió 14: Activitats plantejades per a sessions 15 i 16



En la sessió del dimarts 4 d'abril, Juanfra ens va plantejar les activitats per a les pròximes sessions. La primera consistia a realitzar una presentació d'un dels llibres seleccionats per ell sobre educació i ciència. El motiu era la celebració aquesta setmana en la Universitat d'Alacant de la setmana del llibre infantil i juvenil, aspectes que des del meu quadern d'aprenentatge estic tractant amb alguns àlbums il·lustrats.




Per a la primera activitat, havíem de realitzar una presentació en grup Alicia, Gemma, Joanna , Susana i jo. El llibre que ens va tocar va ser "Gran Libro de Experimentos" de l'editorial Servilibro (2015). En el nostre cas, l'opció va ser preparar un xicotet teatre realitzant la presentació d'algun dels experiments que es mostraven en el llibre.


El llibre està destinat a un públic de 12 anys d'ara endavant, sent un manual pensat per a realitzar xicotets experiments i encuriosir dels més joves, a més de fàcil comprensió en les seues explicacions i amb il·lustracions per a donar-li un aspecte més entretingut a la lectura.

A més, és un bon compendio d'activitats que pot servir com a guia per a cercar informació per a docents, aportant una sèrie d'experiències que es poden adaptar a l'aula. Internet és una eina de cerca d'experiències de tot tipus, innombrable, però l'estructura i l'índex d'experiències seguint una lògica i progressió és un aspecte a considerar, sent una bona opció el tenir aquest tipus de manuals per a dissenyar com a docents algunes experiències en l'aula.

La resta de la sessió vam estar triant una sèrie d'experiments senzills per a realitzar en la nostra presentació i fer un xicotet teatre que simulara que jo, era un docent que necessitava conèixer la manera de dur a terme experiments en l'aula perquè el seu alumnat vivenciase aquests coneixements científics segons els seus interessos d'una manera que els ajudara a encuriosir per la ciència. 

Seleccionem alguns com fer un coet amb un globus, una palleta i un fil; els fideus saltarins amb electricitat estàtica d'un globus; un núvol amb una botella amb una mica d'alcohol i un unflador; i l'ou en vinagre que ho van tenir Gemma i Alicia durant 48 hores a la seua casa.


El vídeo que va donar inici a la sessió va ser "Sweet Cocoon", en el qual la oronda eruga intentava completar el seu cicle introduint-se en la seua pupa però necessitava l'ajuda d'altres insectes per a aconseguir-ho. En el vídeo es podia observar la importància de l'aprenentatge col·laboratiu i la mostra de la importància del coneixement científic per a solucionar aquests problemes. Per al meu un dels moments de la sessió més interessants (encara que a voltes solament participe jo).



El final del vídeo mostra la transformació en papallona i la posterior caça d'un au de la papallona, la vida en si mateixa és així de paradoxal. Em vaig acordar d'un clàssic de la literatura infantil i juvenil com és "L' Erugueta Goluda" d'Eric Carle, un dels àlbums ilustrades més venuts i utilitzats en les aules pels seus continguts didàctics:; des dels dies de la setmana, conceptes matemàtics, els hàbits saludables, el cicle de la vida i les transformacions.



No hay comentarios:

Publicar un comentario