domingo, 9 de abril de 2017

Sessió 15: Presentació dels llibres pels diferents grups


En la sessió del dijous 6 d'abril, els grups han representat amb diferents recursos els llibres que ens va presentar Juanfra. Alguns van emprar la idea d'un programa de radi, uns altres algun vídeo explicatiu i la presentació d'algun experiment en aquests vídeos. El nostre guió més o menys va ser el següent:

F- Hola companyes com va el curs?
A,G & J- Bé , ...
F- Doncs al meu centre estem ara treballant per projectes i l'aprenentatge per descobriment i vivencial és molt important per fomentar la seua curiositat. Moltes vegades vull fer experiments amb el meu alumnat però la informació a Internet és molt aclaparadora i estic indecís. Podeu donar-em'n un consell?
A - Escolta Fran, nosaltres tenim la solució perfecta per a la teua. Nosaltres fem ús d'un magnífic llibre que s'anomena "Gran Llibre d'Experiments" de l'editorial Servilibro.
G- Trobaràs experiments i experiències diverses per a aplicar moltes d'aquestes idees a la teua aula. Vols que et mostrem alguns experiments?
F- D'acord!
J – Nosaltres fem molt a la nostra classe. Què els interessa?
F- Doncs, a l'aula estem estudiant aspectes relacionats amb el cel i els núvols, els viatges en coet, també els globus, propietats dels objectes...no sé... Nodrir la seua imaginació!, i... vull fer experiències que segueixen atractives per a ells d'una manera senzilla...
A - No et preocupes! Mira llaura et farem uns experiments amb algunes cosetes que tenim en aquesta caixa que hem descobert gràcies al llibre "Gran Llibre d'Experiments"...

-tres experiments després....
-NÚBOL 

-ELS FIDEUS BALLARINS

- GLOBUS COET

- OU SALTARÍ

F - Doncs que bé, gràcies al "Gran Llibre d'Experiments" de l'editorial servilibro puc fer moltes d'aquestes experiències a l'aula.
A- Si, és un llibre molt profitós per a famílies i per a nosaltres com a docents.
F - és veritat!
G- A més, te explicacions detallades de cadascuna dels activitats i amb dibuixos que podem mostrar al nostre alumnat en els 200 pàgines que te el llibre.
F-Crec que és bona idea fer-em amb un exemplar d'aquest llibre.
J- Sí, a més te descripcions i curiositats per a aprofundir més, explicant curiositats i dades per a completar la informació.
F - M'has convençut, gràcies per la vostra recomanació.

El vídeo a l'inici de la sessió va ser "Lifted":


Les reflexions es van centrar en la importància de saber ser mediadors en l'aprenentatge del nostre alumnat, dissenyar experiències que siguen adequades per al seu nivell i fixar una manera d'avaluació adequada perquè aconseguisquen aquests objectius d'una manera progressiva i adequada. En cas contrari, veiem algun d'aquests errors en el vídeo, un model rígid i inflexible, sense considerar els coneixements previs (base fonamental en la teoria de la bastida) perquè per assimilació i acomodació siguen capaces de crear un aprenentatge significatiu. També podem pensar en la zona de desenvolupament pròxim de Vygostky,...pedagògicament el vídeo resulta molt evident.

En la pròxima sessió l'activitat serà individual i serà la presentació del nostre animal favorit. 

En el meu cas, l'animal que vaig a presentar serà un teuladí, que exposaré el dimarts en l'aula. Una altra opció era triar un Kiwi, au típica de Nova Zelanda i també la manera en la qual es diu als originaris del país. La meua fixació per Oceania ve de llarg, especialment per la idea de ser nostra antípodes i la quantitat de bandes que han sigut referents personals: The Clean, The Chills, Triffids, Nick Cave, The Dirty Three, The Bats, el segell Flying Nun, The Dead C i The Necks, entre punts altres. Fins i tot la sèrie "Flight of The Chonchords" i les seues dos peculiars protagonistes.


Centrant-me en el Kiwi, una de les seues característiques en què no pot volar (i emet uns graznidos potents de bon matí). Aquesta peculiaritat com a au és bastant usual en la fauna oceànica a causa que en la seua gran majoria són aus que a més no tenien depredadors, quan va ser colonitzada pels anglesos la població autòctona va desaparèixer amb l'entrada de gats i gossos que feien un dany irreparable en el seu ecosistema.Per aquest motiu, les restriccions d'entrada d'animals a Austràlia i Nova Zelanda és molt restrictiva i tracta de respectar el seu ecosistema.


Aquesta circumstància em porta records a una de les novel·les que vaig llegir en vacances com és "Llibertat" de Jonathan Franzen, en el qual un dels seus personatges (Walter) intentava protegir a l'ocell blau de la portada, la reineta cerúlea, de la seua extinció.

El kiwi també va ser l'animal protagonista d'un dels videojocs de la meua infància:" New Zealand Story"



No hay comentarios:

Publicar un comentario