sábado, 6 de mayo de 2017

Sessió 19: Classe pràctica i treball en equip


Després de la introducció al tema, comencem un treball en equip per a contestar a les preguntes de la sessió anterior.

La primera activitat era per a respondre a la pregunta: Què necessita una planta per a viure? Partint del visionat en la classe anterior un vídeo educatiu destinat a un aula d'infantil.


Les plantes absorbeixen l'aigua per les arrels, l'aigua puja pel tronc i arriba a les fulles. A més, en aquest procés necessita la llum i l'aire. Segons disposen d'aquests recursos condicionarà el seu desenvolupament posterior. En aquest cas, les plantes tenen com a font d'alimentació la que procedeix del menjar que es fabriquen a partir de l'aigua i el diòxid de carboni. Aquesta alimentació és una via per a aconseguir els materials que necessita per a créixer.

Amb aquesta activitat, hem d'acostar al nostre alumnat al mètode científic i elaborar hipòtesi, observació, comparació, classificació, predicció, presa de dades, contrastación i finalment, conclusió i comunicació d'aquest experiment entre els altres components de l'aula i així fomentar la seua atenció i respecte pel mitjà natural.

Amb els plantones que ens dió Juanfra, el meu grup de treball compost per Gemma, Alicia, Susana i Joanna hem col·locat als 4 plantones en condicions diferents per a elaborar una anàlisi del creixement del plantón segons les condicions en les quals desenvolupar el seu creixement.


  1. Al primer plantón, tindrà aigua (uns 30 ml) i llum, a més d'estar a l'aire lliure en l'aula. Li oferim les condicions ideals.
  2. Al plantón 2, li oferim aire, llum i li suprimim el reg.
  3. Al plantón 3, ho reguem amb altres 30 ml i li privem de llum, guardant-ho en un armari de l'aula.
  4. Finalment, al plantón 4, li oferim reg d'aigua (altres 30 ml) i llum, però ho introduïm en una botella tancada per a privar-li d'aire


El seguiment serà comprovat en les diferents sessions, però les nostres hipòtesis serà que hi haurà canvis en el creixement de les plantes en restringir les seues condicions.



La segona activitat, va ser crear un senyor alpiste o senyor amb cap de gespa com indica el vídeo, per al qual portem mitjons de mitjana i diferents complements, a més de mitjos culs de botelles de plàstic d'1 litre i mig. Amb la pregunta: què necessita una llavor per a germinar?



Elaborem diferents ninots i Susana a més va portar alpiste i serraduras diferents per a comprovar si existien diferències de resultat segons el material. Elaborem cadascun el nostre ninot amb diferents motius i expressions. Personalment, el que millor ens va quedar decorat va ser el mussol. Ací les imatges dels resultats. Vam haver de regar-ho un parell de vegades perquè les serradures absorbia amb rapidesa l'aigua.


Amb el vídeo inicial de la sessió, destaquem la importància d'un treball en equip per a dur a terme aquesta tasca. Ha sigut una sessió divertida i que ens ha oferit una sèrie d'activitats interessants per a dur a terme en l'aula d'educació infantil.Per a il·lustrar la portada, he escollit la imatge de l'àlbum il·lustrat de Leo Lionni titulat "Nadarín", en la qual es reflecteix el treball col·laboratiu entre tots els xicotets peixos per a formar un gran peix que espante a les tonyines que volen menjar-li'ls.

No hay comentarios:

Publicar un comentario